WITAMY W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 2

ZAPRASZAMY DO ZAGLĄDNIĘCIA I ZOBACZENIA CO ROBIMY I CO SIĘ U NAS DZIEJE!

Tu się uczę i pracuję.

Tu przyjaźnie nawiązuję.

Nudno tutaj nie jest wcale.

Nowe rzeczy wciąż poznaję.

Nie tylko o bitwach czy niepodległości,

ale też matmy, polskiego i innych zawiłości.

Szkoło moja, ty kochana.

Tętnisz życiem już od rana.

Każda przerwa gwarna, głośna.

Atmosfera jest radosna.

Aktualności Szkoły Podstawowej Nr 2

NASZA KADRA

  1. Marzena Bobkiewicz – nauczycielka matematyki, informatyki, techniki, EDB
  2. Urszula Beśka – nauczycielka języka angielskiego
  3. Anna Cocińska – nauczycielka matematyki i informatyki
  4. Katarzyna Derejczyk-Ajchenlaub – nauczycielka historii i plastyki
  5. Beata Franczuk – nauczycielka wychowania fizycznego
  6. Lucyna Dudek– nauczycielka przyrody, biologii, geografii
  7. Adam Głębocki – nauczyciel wychowania fizycznego
  8. Aneta Orpel – nauczycielka matematyki, chemii, wdż
  9. Agata Pasieczna – nauczycielka fizyki, chemii
  10. Mariusz Paszek – nauczyciel religii, informatyki
  11. Barbara Riwoń-Koper – nauczycielka języka polskiego
  12. Ewa Sokołowska-Syguła – nauczycielka języka niemieckiego,
  13. Marta Szot – nauczycielka języka polskiego, historii
  14. Dorota Wiśniowska – nauczycielka zajęć artystycznych, technicznych, plastyki, muzyki, techniki
  15. Bartosz Bukiewicz – nauczyciel wychowania fizycznego, WOS
  16. Paula Borowska – doradca zawodowy
  17. Anna Włos – doradca zawodowy

DORADZTWO ZAWODOWE

Zajęcia z zakresu doradztwa zawodowego mają służyć poszerzaniu edukacyjnych i zawodowych perspektyw uczniów, uświadomieniu im ich mocnych stron i predyspozycji zawodowych. Zapoznaniu z treściami dotyczącymi informacji o zawodach, kwalifikacjach i stanowiskach pracy oraz możliwościach uzyskania kwalifikacji zgodnych z potrzebami rynku pracy i predyspozycjami zawodowymi, a co za tym idzie umożliwić podejmowania świadomych i trafniejszych decyzji edukacyjnych i zawodowych uczniów, a przede wszystkim ułatwienie im wejścia na rynek pracy.

Zajęcia prowadzone w formie warsztatów w instytucjach zewnętrznych oraz wycieczki do zakładów pracy będą dodatkowym wsparciem w pracy nad procesem przywrócenia Naszych uczniów do poprawnego funkcjonowania w społeczeństwie. Ponadto istotną role w kształtowaniu ścieżki edukacyjno – zawodowej odgrywają rodzice, w związku z tym będą oni angażowani w proces doradztwa zawodowego. W placówce funkcjonuje Wewnątrzszkolny System Doradztwa Zawodowego, który obejmuje celowe, uporządkowane i wzajemnie powiązane działania podejmowane przez szkołę, poprzedzone diagnozą potrzeb uczniów, rodziców/opiekunów prawnych i nauczycieli, podlegającej wewnętrznej ewaluacji. Działania te planowane są na cały okres kształcenia wraz z określeniem adresatów, realizatorów oraz partnerów realizacji. WSDZ jest zbieżny z Programem Wychowawczo – Profilaktycznym obowiązującym w Zespole Placówek Resocjalizacyjnych w Brzegu Dolnym. Ponadto ruszył projekt „Stawiamy na przyszłość!” w ramach którego uczestnicy będą objęcie usługami o charakterze zawodowym

  • doradztwo zawodowe indywidualne
  • doradztwo zawodowe
  • indywidualne zajęcia z pośrednikiem pracy
  • wizyty zawodoznawcze
  • warsztaty aktywnego poszukiwania pracy – wyjazdy do urzędu pracy
  • kursy zwiększające szanse na rynku pracy, m.in.; mechanik pojazdów samochodowych, kucharz, stolarz, monter zabudowy i elementów wykończeniowych w budownictwie

Zachęcam do zapoznania się z prezentacją przygotowaną przez doradcę zawodowego Paulę Borowską dotyczącą ścieżek kształcenia i możliwościach kontynuacji nauki po ukończeniu szkoły podstawowej. Wiedza pozwoli ta Państwu udzielać swoim dzieciom odpowiedniej pomocy w procesie planowania ścieżki edukacyjno – zawodowej oraz wsparcia przy dokonywaniu właściwych wyborów.

WYCHOWAWSTWA KLAS

IV - V ABBeata Franczuk
VI ABartosz Bukiewicz
VI BLucyna Dudek
VI CKatarzyna Derejczyk - Ajchenlaub
VII ABarbara Riwoń - Koper
VII BAneta Orpel
VII CMarzena Bobkiewicz
VIII AAnna Cocińska
VIII BDorota Wiśniowska
VIII CEwa Sokołowska - Syguła

doradztwo-zawodowe-prezentacja-1.pdf (103 KB, PDF)

Skip to content